- Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
- Informacja o Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Łodzi w tekście łatwym do czytania (ETR)
- "Interwencja w przypadku dziecka krzywdzonego" - Informator
- Lodówki społeczne i jadłodzielnie
- Praca w MOPS
- Ochrona Danych
- Aktualności
- Składanie CV
- Kontakt
- Konkursy
- Prace Społecznie Użyteczne
- BIP MOPS
- Ogłoszenia
Harmonogram wsparcia
Harmonogram wsparcia w ramach projektu „Nasze świetlice 2”
W ramach projektu realizowane są następujące poddziałania:
Poddziałanie 1 Rozszerzenie oferty świetlic: podnoszenie kompetencji matematycznych, naukowo-technicznych i informatycznych, językowych, świadomości i ekspresji kulturalnej
Poddziałanie realizowane w 12 świetlicach, poprzez :
- organizowanie i prowadzenie zajęć wyrównawczych z matematyki - podniesienie kompetencji matematycznych dzieci i młodzieży;
- rozwijanie umiejętności wykorzystania myślenia matematycznego (logicznego i przestrzennego) oraz prezentacji (wzory, modele, konstrukty, wykresy, tabele) w rozwiązywaniu problemów, wykorzystywaniu istniejącego zasobu wiedzy i metodologii do wyjaśniania świata przyrody,
w celu formułowania pytań i wyciągania wniosków opartych na dowodach; - organizowanie i prowadzenie zajęć wyrównawczych z języka polskiego i języków obcych -podniesienie kompetencji językowych dzieci i młodzieży;
- organizowanie zajęć dających możliwość rozwinięcia możliwości twórczych, rozwijania nieznanych dotąd talentów, pasji i zainteresowań, przełamywania postawy pasywnej, wzmacnianie chęci do działania i podejmowania nowych wyzwań, oraz uczestnictwie w spektaklach teatralnych i imprezach kulturalnych. Zajęcia prowadzone w formie grupowej.
Podziałanie 2 Rozszerzenie oferty świetlic: wsparcie specjalistyczne
Poddziałanie realizowane w 12 świetlicach poprzez zatrudnienie specjalistów m.in.: psychologów, logopedów, socjoterapeutów, pedagogów, którzy będą wspierać dzieci w formie indywidualnej
i grupowej.
Poddziałanie 3 Rozszerzenie oferty świetlic: wsparcie dzieci w edukacji wczesnoszkolnej
Podziałanie realizowane w 6 świetlicach poprzez działania mające na celu wspieranie całościowego rozwoju dziecka. W szczególności wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, etycznym, fizycznym i estetycznym.
W ramach ustalonego miesięcznego wymiaru godzin powstały szczegółowe harmonogramy wsparcia dostosowane do potrzeb dzieci z danej placówki.